Tuesday, December 22, 2009

Balik Kedah- Hari Raya Qurban..

Tahun ni raya haji di Kedah. sebab raya puasa kat n9. aku kan bersalin kan Aisy.(naper asyik bersalin time nak pose pun tak taulah). So, berangkat lah kami ker sana. Bertolak awal pagi..konon2 tak nak stuck lam jem lah..tapi tak jem pun. hihihi..kami ikut jalan lama. Singgah sekejap kat Kuala Sepetang.Mkn mee udang. Ni memang wajib singgah kat Mak Teh Mee Banjir Udang kalau kami balik kedah. Nasik goreng udang dier memang superb. sedap sungguh lah..Udang memang banyak giler..sampai naik nak termuntah aku mkn udang..hahaha..

Aku dengan penuh semangat melantak nasik goreng udang..serius sgt sedapppp...Tapi budak ensem sebelah aku tu, tekak dier memang tak leh terima udang kot..semangat2 aku kupas udang tu, dier mkn skit jer..pas tu luah balik. so, this boy end-up mkn nasik ngan sup jer..

Abg kata mee udang dier tak kaw cam yg dulu tu. Agak kering skit mee dier.Aku? aku rasa sedap jer..selera aku nie, selera hentam semua..yg penting mkn..huhhu..(buruk lantak sungguh lah)

Me and Aisy..budak nie tak leh mkn lagik..so, dier tgk jer lah mama, papa ngan along dier mkn tak hinggat..

Papa dan Aisy dipagi raya. Mama tak kelihatan yer..Sibuk kesana kemari,umah mentua kan, tak kan aku nak goyang2 kaki jer. Dahlah aku talong skit2 jer. Sebab kami balik pun dah lambat. Sampai petang, esok dah nak raya. Tahun nie aku tak sempat nak tolong mak & akak balut ketupat daun palas..ermm..maybe next year boleh kot..

Suppose jadik gambar papa & anak2 buah yg riang gembira. Ignore lah ek anak dier yg dok melalak kat depan tu. Sibuk nak rebut kamera dari tgn aku sebenarnya. last2 gambar jadik gini. adam..adam..seb baik tak kena lepuk ngan mama..Pagi raya kan..tenang..tenang...

Angah..Adam..dan kak cik..romeo sungguh lah anak aku itew..boleh?Ni second day ari raya..diaorg ni nak p beraya umah tok diaorg..tu yg dah siap2 tu..

Anak-anak buah ku..angah & along..besar dah diaog nie. First time aku jumpa along dier baru darjah 4. Now dah tingkatan 3. Dah nak sama tinggi ngan aku. angah lak..masa tu, ckp pun lintang pukang lagik, now angah dah besar..tak nangis guling2 dah.

Ini ialah budak yg tak pernah tgk org jala ikan. Ader sekor ikan lam baldi tu.Kehulu kehilir di bawaknya ikan tu.
Sgt lah teruk muka kamu...kesian pun ader gak..hahaha..tulah, dok lagik tinggi2 atas langit. seb baik ader gak kg. Kalau tak..kamu tgk ikan lam tibi jer lah. Kot duit mama papa tetiba banyak pas tu tak tau dah nak tabur kat ner kan..leh lah kita tgk ikan kat Aquaria..hahahhaa..


The Debab one..hahahhaa..baby michelin bak kata ellie..berketak2 badan kamu yer budak. Kalau nak banding ngan along dier..senang2 jer aisy jentik sekali, along pun tumbang terpukang..

Anak dara ngan mak dara..huwahahahhaa...aku sgtlah gemuk nya. rasa cam kena join aisy jer..the debab club..leh kot..




No comments:

Post a Comment