Monday, December 28, 2009

Betul Ker?


Bantal ni tak busuk..hihihi..
 
Betul ker org kata, budak yg tak der bantal busuk bukan budak namanya? errrrmmm..rasa cam tak setuju jer.Sebab anak2 aku dua2 tak ader bantal busuk. Memang aku tak ajar langsung.Elok jer cam budak2 aku tgk..hahahhaa..Bukan apa..aku ni malas nak susahkan diri sendirik. Munyik cam pentingkan diri sendirik lak kan. Tak lah..bukan gitu..Bayangkan kalau bantal tu tertinggal kat mana2, kan ker payah budak tu nak tido. Kalau dah ader bantal busuk tu, kemana2 pun nak kena bawak. Lagipun aku tak berkenan ngan budak yg dok berkepit ngan bantal kehulu kehilir. Bayangkan kalau nak p shopping dier nak bawak bantal busuk..eewwww...Baiklah tak yah ajar kan..senang idup aku.






 Puting kosong..

Betul ker budak yg isap puting nampak comel? Yer kot..ikut mata masing2 yg tgk rasanya lah. Tapi pada aku..(pada aku yer..mata aku..), tak comel sungguh lah. Pakai cantik2..tapi mulut tersumbat.Aku pernah jumpa budak umo lebih besar dari anak aku, mulut tersumbat puting. Ish lah..tak berkenan sungguh. Bab gigi jadik jongang tu..rasanya banyak puting yg leh elak kan benda tu berlaku. Tapi aku still tak leh nak bg anak aku puting. Kesian tgk budak tu isap puting kosong. Tapi aku tgk ader gak mak2, ibu2, mama2, umi2 yg seronok nak paksa anak isap puting sebab berkenan ngan design puting yg comel2 tu.paksa gak walaupun anak tak mo (baby zaman sekarang kan..hahah).Pelik tol lah..Pastu bila anak tu tak mo tinggalkan puting, mula lah panik..ish..kan dah susahkan diri sendirik namanya tu.


Baby walker yg comel.

Betul ker kalau budak yang di letak kan lam walker, lagik cepat berjalan? ermm..entah lah. si Adam memang tak pernah jumpa walker nie. Mak pak dier super duper kedekot nak beli walker untuk dier..hahahha...tapi tak lah lambat dier berjalan. Ok jer. kena berdikari lah..jalan sendirik.. pegang2 sofa, meja, kusi. Kesian? tak lah.aku rasa tu part of baby nyer development. Biar dier berdikari. Aisy pun akan mengalami nasib yg sama ni..konfirm..!!!wahahhaha..Aku lebih senang letak dia kat lantai..biar dier buat sendiri. Pernah lah org tanya aku mana walker adam, bila aku kata tak der..boleh dier kata, 'kesian adam tak dapat naik walker'..hahaha..Aku malas nak hangkut menda tu kesana kemari. Barang diaorg jer dah sekerat bonet..nak bawak lagik walker tu? ish lah..mana nak campak barang2 mak pak dier? tak yah lah..dok bawah jer lah sayang ek..

Tak jumpa lak gambar buai..hihihi..

Betul ker org kata baby yg tido lam buai tido lebih lama? Yer..ni memang aku setuju.Memang lama.Dan lebih lena rasaya lah. Tapi kedua2 anak2 aku memang tak diajar tido buai. Diaorg dah biasa tido bawah. Aisy yg kecik tu pun leh terlelap sorang2 dier. Aku sebenarnya tak baper suka stand buai yg mkn ruang tu. Sgt memenuhkan umah aku yg tak besar tu. Rimas lah. Satu lagik aku malas nak berangkut kehulu kehilir ngan buai (malas lagik..). aku lebih senang kalau anak2 aku letak jer kat mana2, diaorg leh lelap..leh tido. Senang keje aku. hahaha..

Ermm..nampak cam aku sorang ibu yg mementingkan diri sendirik ker? sebab semua aku nak senang kan. Tak lah..sebenarnya aku nie lebih suka yg simple. Benda yg tak perlu tu, tak yah aku nak susah2 kan diri aku kan. benda yg kalau tak der, tak kan merencatkan pertumbuhan anak aku, tak yah aku guna.Walaupun umah aku ader baby, tapi banyak benda yg baby tu tak der.Anak2 aku idup lam suasana yg sgt simple.biarlah..yag penting diaorg tak pernah kurang kasih sayang..tu lagik penting kan..




2 comments:

  1. pada pengamatan saya...sangat stuju cara mama iena sbb spanjang ngan korang adam xde msalah pun lam tumbesaran dia. lagik akui kne marah dek adam ade la huhu
    sunggoh kamu adam

    ReplyDelete
  2. tu ala2 cara mama yg malas+kedekut tu ellie..hahaha..tu lah, sgt lah melawan tokei kan..bertuah nyer budak..

    ReplyDelete