Friday, January 29, 2010

Mama Jahat :-(

Malam tadik aku memang dah jadik mama jahat. Aku gerammm sgt. Tak sedar tgn naik. isk ler..menyesal betul. Semua nya start petang semalam, kat opis memang banyak keje. Balik umah p pasar malam pulak. Lepas maghrib, Aisy nak tido. Kejenya menjerit2. Tak reti dah aku nak wat camner. Bg susu tak mo, susu botol pun tak nak. Berhempas pulas lah aku nak tido kan dier. Biasanya tak gitu. Selalunya dier sgt baik..bg susu, dier tido. Akhirnya tido jugak bujang aku yg sorang tu. Tapi telinga rasa dah sakit dah..kepala dah pening, asyik dengar suara adam menangis, menjerit, mengamuk. Semua papa dier buat tak kena. Susah payah lah papa dier memujuk. Soh mandi , dier melalak, bila dah kuar bilik air, dier marah papa dier lagik, soh pakai baju dier campak2 nyer baju tu.

Aku sabar lagik ni..dok perati jer dari dlm bilik..bila adik dah betul2 lelap, aku pun p lah tolong bentang kan tilam dier. dier nak baring2 tgk kartun mr. incredibles dier tu. Tetiba, ngamuk lagik. Marah aku bentang tilam..Sejak kuar bilik air, dier tak mo pakai baju..x mo wat apa2. dok menangis2, mengamuk2, menjerit2 kat tepi dinding. Pujuk macam mana pun x jalan. Last hangin aku pun naik..papppp..!!! sebijik pelepuk kena kat bahu dier. Hamikkk!!..terus dier dok mencangkung, pegang bahu, menangis. Papa tgk jer..aku rasa dier pun terkejut tgk aku tetiba naik nangin. Aku tgk dier gitu..tetiba rasa nyesal pulak. Terus amik adam, peluk dier, pujuk, gosok2, cium2..macam2 lah..hehehhee..adam pun diam. baru lah nak pakai baju, baru dier nak baring tgk kartun. 

Masa adam baru nak tido, aku peluk dier ckp kat dier, mama mintak maaf pukul adam. (Nyesal weeeiiiiiii...)adam angguk2 jer..ntah faham ntah tidak. Bila dier dah nak lelap, aku ckp kat dier 'mama syg adam banyak2 sgt'.Adam senyum jer..hehehhee...Dier faham kot..

No comments:

Post a Comment