Monday, January 18, 2010

Restoran Mamak

Aku sebenarnya bukan lah 'penchenta' makanan mamak. Aku cepat pening dengan bau kari dan rempah ratus yg kuat tu.Sekali sekala oklah. Bukan tak mkn langsung. hehehe..Baru2 nie sebelah opis aku NZ Curry House dibuka. Sebelum ni, banyak kedai makanan melayu. Ader beberapa kedai makanan cina, ader yg fusion dan ader Restoran Amy Search & Zahid AF2. Ader restoran yg memang ramai org, ader yg cam idup segan mati tak mo. Ader bukak kejap..pas tu tutup. macam2 lah kan. Tapi semenjak NZ tu bukak, aku tgk org berbondong2 dtg kesitu. X kira pagi ker, tghari ker, petang ker..malam apatah lagik..meriah sungguh. Aku seminggu sekali ader lah p mkn kat situ..join opismate aku. Kalau tak, aku lebih suka mkn mknan melayu. Dok sorang2 kat opis sambil layan fb..hehehe..Kadang2 aku sampai naik pelik..restoran mamak, campak kat mana pun org akan dtg makan. Ramai plak tu. Aku tak tau apa yg menyebabkan org malaysia suka sgt mkn restoran mamak. makanan nyer ker? service nyer ker? nak kata cepat sgt diaorg serve, lambat jugak aku rasa. sebab last week..sampai berkulat aku tunggu..perut lapar dah naik sebu. Milo ais lak pekat bukan main..

Kat sini, semua bangsa dtg mkn. org melayu jgn ckplah..memang confirm ramai..cina pun ramai jugak..india mestilah..makanan diaorg kan. meriah jer aku tgk. Dulu masa aku keje kat Megan Avenue, selalu gak kami p mkn kat restoran mamak. kat situ tak banyak restoran makanan melayu. ader sebijik tapi mahal giler. Yang aku tak leh lupa kat restoran mamak tu, mee goreng pedas giler..pas tu yg tukang amik order pun sengal...air suam pedas giler...wakakakkaa...tapi mee dier tak lah pedas sgt pun..hehehe..ermmm..rindunya ngan masa2 dulu...

No comments:

Post a Comment