Thursday, May 06, 2010

Malang memang tak der bau..sniftf..sniff..

Petang 30 April yg malang. Arini suppose balik kg. Dah siap amik cuti dah ari isnin. nak melepak kat kg lah konon nya. aku pun mintak lah balik awal dari para2 bos kat sini. konon balik nak kemas barang lah. 6.30ptg abg balik, leh terus cabut jer. Kul 5.30 aku pun kuar opis..dengan semangat nyer..hehehee..cam biasa, aku masuk hiway Duke. sampai kat roundabout, aku pun berhenti bg kete lain lalu.(tak kan nak main terjah masuk roundabout lak kan)..tetiba..hamikkk!!!!!..gedegang kat belakang. ilang semangat aku. aku cepat2 tarik hand break, kuar kete tgk bumper kemik..termasuk ker dalam..abis pecah lampu semua. yg langgar aku tu sorang budak bawak kenari. kenari tu abis kemik remuk redam..aku soh dier kuar, dier tak mo. Lam kecoh2 tu, tetiba ader peronda lebuh raya duke tu datang. dier soh alih kete. aku kata aku tak mo, sebab takut budak tu lari. dier kata, x per..dier ader..no need to worry lah (kata dier)..aku pun alihkan kete..baru jalan skit, budak tu lari lintang pukang...!!!!!!! eeeeeeee...geram nya aku....

Nak tak nak, p lah cari tempat nak parking kete..dah lah credit henpon aku abis lah pulak..semua lah tu..blur aku kat situ..x tau nak wat per. tetiba nampak kete putih berhenti..tgk2 naim..Alhamdulillah..ader gak umat yg aku kenal..dier lah dok call abg, bgtau aku accident, dier gak lah yg menonggok tunggu aku kat situ sampai abg dtg. dier kata risau gak aku sorang kat situ..sebab semua strangers.

Esok nya baru kami balik kg. bawak jugak lah kete tu. tong tang tong tang sepanjang jalan. 6 kali berhenti bertulkan bumper sebelum sampai ker kg. yg paling aku ralat..aku tak sempat nak amik no plat kete bengong tu. kelam kabut & panik..kalau aku snap jer no tu pakai henpon kan boleh..isk lerrrr..kadang2 aku marah gak pd diri sendiri..awatlah aku tak leh nak pikir ????????????????...

2 comments:

  1. moral of the story:
    jangan kata orang waloorang tu peronda lebuhraya

    ReplyDelete
  2. entahlah ellie..bukan rezeki sy kot..sedih..sedih..

    ReplyDelete