Monday, June 21, 2010

Demam pun nak 'berduet' ker?

Sejak dari ari Khamis lagik  aku dah berkejar kesana kemari. Adam demam selsema campur ngan batuk. Batuk2 sikit terus muntah. Abis cadar katil...kesian aku tgk budak ni..Aisy lak ibu dier p jalan2 ker langkawi..so, mak dtg jaga dier. Ari Rabu ok..main2..tak der masalah..Ari Khamis tu dier dah berjangkit demam selsema adam. Kejenya merengek..x mo duduk bawah..mak dah pening2 lalat..kesian kat mak. ari jumaat aku kena amik half day. kesian kat mak yg dah ikut demam sama.


Budak ni  badan semulajadik kurus kering. bukan tak bg mkn..kadang2 sampai tgk dier tak berhenti2 mkn. asyik mengunyah. Adam memang tak mkn jajan..gula2 pun sekali sekala. Jajan dier lebih pada biskut..kacang2 terutamanya cashew nut, kek2 gitu jer lah. mkn pun hari2 kena ader kokok goreng..tapiiiiii..anak ku ini memang kurus kering. heran tol....!!!bila dier demam+selsema+batuk..dier tak nak mkn..lagiiiiiiiii lah kurus jadiknya..Adam dier ni pesen dier lain skit..bila badan dier mula nak naik..dier akan start demam..jadik tak selera. memang susah nak tgk dier berisi.


Aisy memang kuat mkn..satu hari 4 kali mkn..semua tu mkn bubur nasik..tapi dier tak jugak tembam. badan dier gitu jugak lah..agaknya memang pesen anak2 aku gitu kot..wakakakaa..bila aisy demam, dier langsung x mo mkn..kita suap..dier luah2 balik.pas tu tak lama pas tu, dier muntah..2 hari tak lalu makan, aku tgk anak aku tu makin halussss...kesian tol lah.

Harap2 anak2 aku cepatlah sihat..cepat2 dapat jadik macam biasa. InsyaAllah..aminnnn...


2 comments: