Wednesday, July 07, 2010

isk..isk..isk..

Pagi tadik, as usual lah..aku memang suka jalan-jalan carik pasal. Nak bawak kete laju2 pun nak buat apa kan..opis aku bukan jauh pun.so, dengan lemah gemalai nya aku drive..hihhi..tetiba ader sebijik proton Saga BLM kaler itam potong aku ngan lajunya. hehehee..aku tak kisah lah tu..nak potong..potonglah kan..tapi yg wat aku terkejut, kepala anak dier terjulur keluar. Comel yg amat budak pompuan tu..tak lah besar mana budak tu rasanya..lebih kurang adam atau pun kecik skit..lam dekat2 dua tahun kot. 

Aku pelik ngan mak pak gini..diaorg tak takut ker kalau anak tu TERRRRRcampak keluar. yerlah, tgh laju kan..apa pun leh jadik. Bayangkan, tengah2 laju, tetiba emergency kena break..tak ker bahaya pada budak tu? memanglah mak nyer pegang..tapi kalau dah kelam kabut, kadang2 terlepas jugak. Aku seriau sgt2 tgk. Pada aku, tak perlah kalau anak2 aku tak merasa angin luar tu..yg penting diaorg selamat. Walaupun aku bawak adam dari umah opah dier ker umah aku yg kalau jalan kaki pun x penat tu, aku tetap kunci pintu, lock tingkap dari depan. memang tak merasa lah anak aku tu main tutup bukak tingkap atau nak julur kepala amik angin..jgn pandang remeh benda2 nie..benda kecik leh jadik besar.

Arini dalam paper utusan ader kisah sorang budak yg melecur kena air panas.Budak ni sebaya aisy lebih kurang. Puncanya, cerek yg diletak atas iron board. Budak tu pulak pakai walker.Memang menda alah ni bahaya..sebab budak2 leh p kesana kemari..laju lak tu..kita nak kejar pun tak sempat. Tu tak campur lagik kisah walker tetiba terbalik. lebih baik lah letak budak tu atas lantai..biar dier belajar sendirik. memang kita tak leh nak salahkan sesiapa kalau perkara nak jadik, tapi perkara kalau boleh dielakkan, better lah elak kan. bila dah jadik macam nie...yg susah bayi tu jugak. bayangkan budak umo 10 bulan, tgh lasak (aisy sebijik cam ulat beluncas..hahahah), kena baring tak leh bergerak. kan seksa budak tu. kesian sgt2. 

Ermm.. project ujung tahun   aku  dah jadik project tgh tahun..wakakakkaa..tak per lah..yg penting project jalan...dua tiga ari lagik kuar lah our new laling..huhuu..sedih jugak lah nak tinggalkan Perdana ni. dah 5 tahun kami pakai perdana nie. kira rekod kete paling lama pakai lah tu..hihihiih..

Exora kaler putih.......bak kata ellie, selamat mencuci..hahahahaa...yerlah..kete putih kan, lama skit jer tak basuh, konfirm kepoh cam tepung gomak..tak perlah..car wash kan ader...hihihii..aku tgh berpikir...berpikir dengan tekun dan bersungguh2...ermmmm..adakah aku berani bawak ini kete? kalau tak berani sapa nak antar aku p keje..uwaaaaaaaaa.....


2 comments:

  1. selamat meronda ngan kete baru

    boleh buat trip p memana nie..viva aritu wat trip pg penang sambut anne nikah

    ReplyDelete
  2. a'ah kan...trip merasmikan kete baru..hahahaha..

    ReplyDelete