Friday, July 23, 2010

Mesia oh Mesia..

Pagi tadik member se opis aku dok membebel pasal politik kat Mesia ni..Aku tak ckp apa2 lah..sebab pada aku politik tu walaucamner pun tetap lah politik. x der politik yg suci murni pun. Memang diakui lah..politik kat Mesia ni agak kelam kabut lah. Org tu carik salah org ni...org ni carik salah org tu..main tembak2 lahm paper..jgn main tembak2 betul2 dah ler yer...nanti bukan takat politician yer yg teruk..org awam pun terlibat sama..

Walaupun keadaan politik kita nie cam tak best jer, tapi syukur Alhamdulillah kita lahir dan dok kat Mesia nie.. ..bukan kat negara2 yg dilanda kebuluran, dilanda perang..kita tetap cukup mkn, sebut jer nak mkn apa, semua ader..murah ker mahal ker, semua kita nyer pilihan. nak mkn makanan dari negara mana pun boleh. semua nya ader.. 

Mlm2 kita leh tido ngan aman damai..tak yah nak risau umah kena bom ker..kena tembak ker. yg kes2 bunuh tu biasalah...negara mana yg tak der org jahat kan? dah namanya manusia..mcm2 perangai lah. Kita bebas berjalan kesana kemari..nak shopping, nak jogging, nak lepak2 ngan member2, tak der sapa nak kacau..nak tembak2..nak bom2..

Kadang2 aku rasa rakyat mesia ni terlampau banyak mengeluh..semua gomen wat , semua tak betul..kadang2 aku pelik jugak lah..yerlah..aku tau, gomen tu manusia juga..manusia ni memang tak lepas wat kesilapan. skit2 tu abaikan jerlah..

Aiyaakkk..tetiba aku blur..x der idea nak tulis dah..blank!!!!...black out...!!!

2 comments:

  1. walo pape pun ku tetap sayang mesia. ingat senang negara lain nak terima kita sebagai rakyat?

    ReplyDelete