Friday, July 30, 2010

Antibiotik nyer pasal lah ni...

Aku ni dah lama selsema..tak baik2..idung tersumbat...sampai mkn pun tak rasa apa2 dah..org pakai minyak wangi sekati pun aku tak bau..Tapi ari isnin aritu selsema aku makin mejadik2..sampai sakit sebelah muka..berat jer rasa. Aku p klinik..doktor kata ader masalah sinusitis yg agak teruk. dier bg ubat selsema, ubat tahan sakit, ubat kristal (yg kena letak air panas pas tu wapkan kat idung), ubat batuk sebab aku ader batuk jugak dannn...ANTIBIOTIK!!!..

Lepas dapat MC dua ari, kau pun balik umah mkn ubat...mula2 ok..tak der pape..petang nya, mula lah kuar merah2..skit jer..kat perut..Aku ingatkan kena ruam panas..yerlah cuaca panas kan...ok jerlah, letak cream untuk ruam..tapi tak gak elok2...ari selasa makin menjadik2..gatal sampai tak leh tido..pagi rabu, dah sampai kat tangan, satu badan dah merah2..cam ruam..kat peha pun ader..kat leher..yg tak der kat betis jer lagik. Tapi aku masih blur...ingat ruam panas jugak lah. Gatal nya jgn ckp lah...dah macam beruk tergaru2. Tghari ari rabu tu p mkn, tetiba bos nampak merah2 kat tangan tu...dier soh aku balik jam2 tu jugak..p klinik sebab katanya aku alergik ngan antibiotik..aku pun ngan penuh blurnya balik..p klinik...doktor tgk, terkejut dier. Doktor tanya naper aku tak ckp aku ader alergi ngan antibiotik. Aku kata, memang tak pernah jadik pun..first time ni. doktor pun soh aku berhenti mkn ubat tu..bg ubat tahan gatal dah cream..

Ari ni dah jumaat..aku masih gak macam beruk..walaupun ubat tahan gatal dah nak abis..ubat cream pun dah tinggal secoit...errrmmm...

No comments:

Post a Comment