Wednesday, January 20, 2010

Authentic vs Immi

Semalam dari pagi sampai ker petang aku 'berkampung' dengan Aisy kat Pediatrik HKL. Penat nyer. Balik dah kul 4 ptg. rehat2 kejap, aku mandikan Aisy. Bg susu, dier tido. Pagi tadi baru dier bgn betul2. Punya lah penat mat tu. Kesian anak aku. Kesnya, masa umo dier 3 bulan, pusat dier berair. Doktor nak pastikan betul2 dier tak der apa2. Pagi p wat ultrasound, lepas tu jumpa doktor pakar. Alhamdulillah, Aisy sihat.

Seharian aku dok kat HKL tu, ramai yg jadik kawan borak aku. Macam2 masalah anak2 diaorg. Kebanyak kan nyer memang lebih teruk lah dari anak aku. Anak aku ni sikit jer sakit nya. hahaha..Dalam banyak2 benda yg aku perhatikan, satu yg menarik minat aku. Aku tgk ramai kakak2 & makcik2 yg bawak beg 'LV'. hehehehe..Bukan lah aku nak pandang rendah kat diaorg tu. Yerlah, tak kata lak apa pun. Tapi obviously bukan authentic. Tak lak aku pandang rendah org yg pakai beg immi nie..takkk..sumpah tak. Tapi bg aku lah, baik aku pakai beg cap ayam dari pakai immi. Bukan apa, aku nie pakai kete zaman flinstone, umah pun umah zaman batu..keje pun kat company biasa jer, masuk akal ker aku pakai LV yg rege leh beli kete sebijik tu? Tak kose aku nak wat loan bank ker apa ker semata2 nak beli beg tangan. Org leh kata, tak kisahlah immi ker, pedulikan apa org kata.. beg kita, bukan beg org. Betull...memang betul..tapi aku tak sangguppp..entahlah, rasa cam aku cuba nak jadik apa yg aku tidak.

Banyak jer jual immi yg high kualiti. Sebut jer nak jenama apa. yg mirror image pun ader. Memang hak tu sebijik yg authentic lah. Kat uptown/downtown melambak jual. Harga pun leh tahan..ratus2 jugak. Tapi..entahlah..Aku rela beli beg polo ker..timberland ker, atau yg seharga dengan nya. Biarpun tak lah glemer tahap LV tu, tapi tak perlah.Designer handbag memang tak der lah lam kamus aku. Tak mampu weh..aku rela pakai beg cap ayam. Tapi kalau yg tulis jenama besar2 tapi eja lintang pukang tu, memang aku reject lah..tak sanggup weiiihh...

2 comments:

  1. saya sanggup lg blo bag jnama cap ayam or yang xde brand

    ReplyDelete
  2. memang..samalah kita ellie.tak rela nak bawak beg immi tu..maluuu..

    ReplyDelete