Thursday, January 28, 2010

Drebar..hehehe..




Lady driver...ramai org anggap pompuan kalau bawak kete selalunya kelam kabut....menyusahkan org....dan kadang2 terlalu berhati2. Hehehe..memang yer pun. Selalu sgt aku tgk tukar lane tak bg signal..hangin aku org gitu.Aku tgk ader banyak jenis driver pompuan nie. Bukan semua yg perangai gitu tau. Ader yg driving skill nyer mengalahkan lelaki. Cekap handle benda alah tu.

Ader jenis yang bawak kete terlalu berhati2. Sgt berhati2..Pernah sekali tu, aku dok 'bersidai' ngan abg kat balkoni bilik aku. Tgk pemandangan kononnya lah..hahahah..tetiba ternampak sorang minah nie try nak keluar parking. Dier nak reverse kete dier nak kuar. Aku tgk dier keluar..masuk..keluar..masuk..tak kuar2 jugak lagik parking. Kiri kanan memang ader kete lain. Tgk dier pusing skit..reverse..pusing lagik..reverse. Tapi tapi tak jugak keluar lagik. Aku rasa nak terjun jer tolong dier kuar parking..hahha..At last..setelah berjaya jugak dier bawak keluar Viva dier tu. Petang, aku ternampak lagik minah nie. Try nak wat reverse parking..sgt lah lama..lepas berjaya parking, dier keluar kete..check belakang..kiri kanan..pas tu bukak pintu kete..amik barang. lepas kunci kete..check plak pintu betul atau tak dah berkunci..abis empat2 pintu dier check. Wahhh..sgt berhati2 akak nie.. bagus sebenarnya..terjamin keselamatan kete..Yg paling obvious tentang yg jenis ni..kete diaorg berkilat2 sepanjang masa..hahaha..

Ader jenis macam aku..wakakkaa..aku tak der lah sgt berhati2. Aku teruk kena marah ngan abg masa memula aku bawak kete. Maklumlah, aku nie jenis kelam kabut. Abg ajar aku supaya jgn takut bawak kete.Kena bawak dengan penuh konfiden.wahhh..konfiden gitew. hahaha.. Tapi aku reti bawak dan isi minyak jer lah..lain..abg yg settle, kadang2 minyak pun abg yg tuang..wakakkaa..bab isi air..minyak itam...tukar tayar..hihihi..memang aku tak reti. Yg aku reti bawak jer. bab rupa paras kete..wahhh..kete ku memang berhabuk tahap dewa...luar yer..dalam masih bersih berkilat.

Ader jugak yg jenis bawak kete mengalahkan lelaki. cekap..pantas..masuk kete..start enjin..laju jer p.. sgtlah efisyen nyer..hehehe..kalau bab memotong ker, bab speeding..memang ini lah org nya. memang jenis tak takut..memang aku respect lah..hahaha..

Ok..enuff dah pasal lady driver. Actually, tak leh salahkan driver pompuan jer..lelaki pun lebih kurang jer. menyakitkan hati.Hari ni, pagi2 lg aku dah maki hamun menyumpah2 org. Apa taknya, ader sorang pakcik yg aku rasa dier amik lesen terbang kot. Aku sampai kat simpang 4..lane tu ader 3. lane paling kiri untuk terus (tak leh masuk kiri..sebab sebelum tu dah ader simpang masuk kiri)..lane tgh untuk terus dan masuk kanan..dan lane paling kanan untuk masuk kanan lah kan. Aku dok lane tgh., pasal aku nak masuk kanan.ader sorang pakcik..dok belah kanan aku. Bila traffic light ijau aku pun jalan...assume pakcik tu masuk kanan..Bila aku belok, aku tgk pakcik tu tak pulak mcm nak belok kanan..aku slow skit..tetiba pakcik tu pecut depan aku p terus..errrrkkkkk...seb baik aku slow..kalau tak mesti perdana tu dah 'cium' waja ..isk ler..hangin tol aku..memang tak belajar punya org.

Petang semalam gitu gak..ader sebijik Innova yg dipandu lelaki jugak lah. Traffic light dah ijau, boleh dier terhegeh2 lagik.Slow jer bawaknya.Aku nak potong dier, kereta belah kanan banyakkkk sgt lah pulak..depan dier dah clear kete, semua dah pecut. Bila traffic light kuning, dier berhenti..oklah tu.Assume dier seorang yg sgt patuh undang2 lah kan..hehehe..Bila dah jalan..aku amik lane paling kiri, sebab aku nak masuk DUKE. dier yg depan aku pun tetiba masuk kiri..oklah, aku pun tak laju. Tetiba dier masuk kanan balik, aku pun laju lah skit..dah depan clear kan. Dengan tak disangka2 dier masuk kiri balik dengan tak bg signal..panasssssss akuuu...Aku hon berkali2..geram aku. Pas tu dier masuk kanan balik, terus ker arah Jalan Jelatek. hangin..hangin..kot yer pun jgn lah kacau org. Dok bawak kete kalau tak nyusahkan org tak leh kot. Hampeh tol.

2 comments:

  1. kalo saye mmg saje kne hon kuat2 sambil tunjukkan jari tengah. bingai yer lelaki. tahu ngate lady driver tp dorang worse

    ReplyDelete
  2. tau tak..yg lawaknya hon kete sy tu keras. kete lama kan..jenuh gak nak tekan..sambil2 tu sy menjerit maki hamun org tu..cam org tu dengar kan? hahaha..

    ReplyDelete